När jag började på Forsbergs visste jag ingenting om reklambranschen. Efter två år och fyra terminer är jag en del av den. Något jag tidigt fick lära mig är att jag många gånger kommer att stå inför valet mellan min egen moral och kommersiell vinst - och att kommersiell vinst alltid kommer vinna. För i slutändan är det inte mig och mina värderingar det handlar om, utan kunden och dennes plånbok. Sådan har branschen alltid varit och sådan kommer branschen alltid att vara.

Men som reklamarbetare är jag med och bestämmer vad som får ta plats i det offentliga rummet. Och jag vill skapa reklam som gör skillnad. Inte bara för varumärken. Inte bara för plånböcker. Utan även för människor. Jag vill se homosexuella människor, svarta människor och tjocka människor ta plats i våra reklamutrymmen. Jag vill se kvinnor i chefsmiljöer, transpersoner i familjesituationer och män som gråter och håller hand. 

Flyktingkampen är mitt slutarbete. En kortfilm som handlar om rätt och fel, om män och kvinnor, om den rådande flyktingkrisen och västvärldens oförståelse kring den. Den handlar om vad som händer bakom slutna dörrar, om den inre och yttre konflikten. Om att vinna och förlora på samma gång. Men mest av allt handlar den om att kunna stå för det man skapat. Och det är det, som efter två år och fyra terminer, känns viktigast för mig nu när jag äntrar den här branschen. 

Att jag alltid ska kunna stå för det jag skapat.