Våren 2019 blev det officiellt att New Balance blir huvudsponsor till Göteborgsvarvet varav det första gemensamma loppet skedde den 18 maj samma år. Att axla ett halvmaraton är inget man gör utan support och förberedelse. Därför ville New Balance belysa och bidra till den gemenskap som löparvärlden faktiskt består av och förvandla Göteborgsvarvets Halvmaraton till en stor solidaritetsfest där människor stöttar, springer och vinner tillsammans. 

SPLIT Stockholm levererade ett paraplykoncept – Beyond the Race – där strategin var att inspirera och uppmana löpare att inte bara fokusera på de 21 097, 5 meterna som loppet består av, utan på hela upplevelsen runt omkring. Jag producerade copy för kampanjmaterial i form av voice overs som baserades på intervjuer utförda av mig, captions till sociala medier (både betalda och organiska publiceringar) samt copy till kampanjsidan. Jag tog även fram konceptnamnet Beyond the Race och var delaktig i konceptarbetet från början till slut.

Mer ur portfolion:

Back to Top